De waarde van fotografie in branding

Branding draait om de uiting van stijl en de atmosfeer die er door ontstaat. Krachtige fotografie kan hier een waardevolle bijdrage aan leveren. Doormiddel van de perfect geschoten beelden te gebruiken bij uw visuele vertegenwoordiging wordt de sfeer van het merk goed gecommuniceerd. Het is daarom van groot belang dat het kleurbeeld geschikt is voor de huisstijl. 

Waarom fotografie zo sterk werkt?

Goede fotografie legt een connectie met gevoel. Het gevoel van rust, vertrouwen, energie of juist snelheid kan de sfeer om uw merk versterken, of juist tegenwerken bij slecht gekozen beelden. Het spreekt voor zich dat een foto met doffe kleuren en weinig contrast niet erg aanspreekt. De foto voelt dan niet levendig, waardoor een klant zich niet getriggerd voelt om voor een product of dienst te kiezen.

Boschmolenplas te Panheel slecht Boschmolenplas te Panheel Studio Foto&Zo

Een fotograaf in het bedrijf opleiden?

Heeft u vaker fotografie nodig en wilt u graag intern iemand opleiden voor uw fotografie te verzorgen? Bekijk dan de mogelijkheden tot cursus opties voor uw werknemers. Ze worden getraind om doelgericht voor uw bedrijf te fotograferen. Het investeren waard!

4 Redenen om de bedrijfsfotografie te verbeteren

Om de branding van een bedrijf in top staat te krijgen, zal deze de juiste boodschap en sfeer moeten communiceren. zowel tekst als beeldend materiaal moet afgestemd zijn op de boodschap en de branding om het merk. Hieronder 4 redenen om een professionele fotograaf in te schakelen voor uw bedrijfsrepresentatie.

1. Het inzicht in de wereld van de klant voor het beste resultaat in sfeer

Elk bedrijf heeft een eigen groep klanten, met eigen achtergronden. Door deze marktsector te begrijpen kan een fotograaf een goed passend beeld creëren om de waarden en boodschap over te brengen.

2. Merkimago opbouwen door een visuele connectie met de klant te leggen

Niet alleen de sfeer, maar ook het onderwerp en hoe dit gefotografeerd is kan een boodschap overdragen. Net zoals dat teksten een boodschap tussen de regels hebben kunnen staan, kan fotografie een onderliggend beeld communiceren en inspelen op de markt.

3. Passende kleurbeelden creëren

Uw website is gebouwd met de branding huisstijl als rode draad. Deze stijl moet uiteraard ook doorgezet worden in de fotografie. Kleuren moeten daarom met Photoshop tot perfectie worden bewerkt, zodat zelfs een foto zo goed kan communiceren als een grafisch design. Met kleurgebruik onderscheidt een bedrijf zich van de concurrentie. Daarnaast zijn kleuren in zowel huisstijl als fotografie ook belangrijk voor het weergeven van de identiteit. Het kiezen van een passende kleur is dan ook van essentieel belang. 

4. Klant relatie opbouwen op basis vertrouwen

Professionele fotografie geeft meteen een goede indruk en draagt bij aan het gevoel van vertrouwen, zowel bij bestaande relaties als nieuwe klanten. Dit kan op diverse manieren. Een ‘kijkje achter de schermen’ is een goed voorbeeld hiervan, maar denk ook aan het gebruik van medewerkers op de foto in plaats van modellen.

U ziet het belang van fotografie, en nu?

Aarzel niet, neem vrijblijvend contact met Seyoch op voor de mogelijkheid tot bedrijfsfotografie, afgestemd op uw huisstijl, het doel van de fotografie en de campagne waarin het communiceert.

Copywriting Developments for 2022 and SEO standards

Copywriting Developments for 2022 and SEO standards

Copywriting is meer dan alleen teksten schrijven. Het is de kunst en wetenschap van het strategisch creëren en implementeren van…
Yoast vs. Rank Math

Yoast vs. Rank Math

Hoogst waarschijnlijk draait ook op uw WordPress website de plugin: Yoast SEO. Omdat deze plugin zo goed is, is het…